Vad anser Socialdemokraterna och Regeringen? |
---|
Hej Lars,
Jag har nu läst Din förlaga till inlaga och tycker väl denna
fullständigt visar att Telia inte egentligen bryr sig om att lösa
problemet. De kanske rent av inte ännu vet var De skall finna lösningen.
Problemet är ju även väldigt lönsamt för dem. Här säljs ju trafik som
egentligen inte finns och fakturorna strömmar ut. Detta kallas normalt
för bedrägeri men eftersom Staten är den stora ägaren så har det säkert
någon finare benämning.
Du är ju genom Din profession betydligt bättre lämpad än jag att bedöma
vad jurister vill ha för att kunna agera men om Du vill lägga till något
om teknik skulle det i så fall väl kunna vara att vi installerade en
dator med ett trafikloggningsprogram som helt enkelt registrerade vilka
uppkopplingar vi själva och våra datorer genererade men lyckades aldrig
i detta registreringsprogram komma upp i samma antal minuters
uppkoppling som Telia lyckades med. Deras logglistor, som jag skickade
efter, stämde heller inte helt överens med de listor vi fick mer än
sporadiskt och utan logik. Detta tycker jag borde visa att Telias
räkningar ibland nästan verkar vara gjorda av en slumpgenerator.
Lycka till, jag hoppas Du kan få rätt! Jag lyckades aldrig trots som jag
tyckte bra bevisning att räkningarna var fel utan bytte helt enkelt ut
abonnemanget så snart det gick.
Med vänlig hälsning
Hans-Erik Aronsson
DEVAC
Torpvägen 4
468 33 VARGöN
Sweden
Tel: 0521 223985
Fax: 0521 223986
Mobil: 0706239386
e-mail: hanserik@devac.o.se